-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12921 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

جواني هستم متأسفانه معتاد به استمناء و نادم و پشيمان و متنفر از اين عمل زشت، تقاضا دارم راهكارهاي مناسبي برايم ارائه نماييد تا بتوانم از شر اين بلا خلاص شوم؟



اكنون كه شما به لطف خدا به زشتي اين عمل پي برده ايد عزم خود را جزم نماييد و دامن همت به كمر زده از نيرو و اراده جواني استفاده كنيد و به صورت جدي اين عمل را ترك كنيد اما قبل از هرچيز لازم است بدايند كه اين عمل (خودارضايي) چه عوارض خطرناكي به دنبال دارد: ضعف بينايي، تحليل رفتن قواي جسماني و آسيب پذيري سريع در برابر بيماريها، ضعف مفاصل، پيري زودرس، دم تمركز حواس، اضطراب و افسردگي، پرخاشگري، يأس از زندگي و بي نشاطي، ضعف اراده و عدم اعتماد به نفس و احساس كسالت دائمي و. كه جملگي از عوارض زشت اين عمل است و در صورت استمرار آن تهديدي براي سلامت جسماني و رواني فرد است. البته اگر فرد از همان ابتدا و به طور جدي جلوي ارتكاب آن را نگيرد، به خاطر زيادهخواهي ذاتي انسان، به تدريج به آن عادت كرده كه در آن صورت نجات يافتن از آن كاري بس دشوار خواهد بود. بنابراين توصيه ميشود هرگز اقدام به چنين عملي (حتي يك بار) نكرده و با پيگشيريهاي لازم از اين دام خطرناك فرار كنو با به كار بستن راهكارهاي عملي كه قبلاً رعايت ميكرديد از همان ابتدا جلوي اين عمل را بگيريد. مثلاً:- كنترل نگاهها،- پرهيز از دستورزي اندام جنسي خود،- خودداري از نگاه به فيلمهاي مبتذل و نامحرمان و مناظر محرك،- نپوشيدن لباسهاي تنگ و چسبان و تنهادر جاي خلوت و ديگر دستورات بهداشتي واخلاقي و ديني مثل ورزش كردن و روزه گرفتن.

اگر احتمال ميدهيد كه بودن شما در كنار آنها ممكن است دوباره روي شما اثر بگذارد و نگذارد شما اقدام به ترك استمنا كنيد سعي كنيد به هر بهانهاي كه شده از آنها جدا شويد و دوستان مناسبتر و بهتري انتخاب كنيد چه اينكه شما بخوبي واقفيد كه دوست ميتواند سرنوشت انسان را تغيير دهد و انسان به سوي سعادت وخوشبختي سوق دهد يااينكه باعث انحراف و انحطاط و سقوط و شكست انسان شود بنابراين مسأله دوست و همنشين را فوقالعاده مورد اهميت قرار دهيد براي انتخاب دوست معيارهاي زير را رعايت كنيد. 1- اولين شرط يك دوست خوب وفاداري اوست، دوست بايد به اصول اخلاقي و تعهدات دوستي و عهد و پيمانهاي خود پايبند و وفادار باشد. 2- مؤدب بودن به آداب اجتماعي، چه اينكه اگر باكسي دوست شويد كه بيگانه با آداب اجتماعي باشد نه تنها به شما آسيب ميرساند و همراه بودن او با شما حيثيت شما را لكهدار ميكند بلكه بيادبي او براي شما به صورت غيرمستقيم بدآموزي دارد و شما كمكم همانگونه عمل ميكنيد كه آن دوستتان عمل ميكند. 3- متدين بودن، پايبندي به دين و احكام آن و فرامين الهي اثر زيادي در نيل انسان به سعادت و خوشبختي دارد و دوست متدين در استوار و محكم شدن باورهاي ديني انسان بسيار مؤثر است.

4- دورانديشي نيز از ديگر ويژگيهاي دوست خوب است. 5- تقوا و ترس از خدا، سعي شود دوستي را انتخاب كنيد كه در مقابل محارم الهي و رعايت حدود الهي فردي جدي باشد و از گناه دوري كند.

6- راز دار باشد.

7- همترازي اجتماعي با يكديگر داشتن.

حسين عزيز، شرايط دوست خوب بيشتر از اين است كه در پاسخ يك نامه بتوان آنها را برشمرد لذا بيان تفصيلي آن از حوصله اينگونه مكاتبات خارج است ازاينرو به اختصار ميگوييم كه دوست خوب آن است كه: سخنش موجب افزوني علم و دانش شما شود، رفتارش شما را به ياد آخرت بيندازد و ديدارش شما را به ياد خدا بيندازد در ادامه مطالعه كتابهاي زير را در مورد دوست و دوستيابي توصيه ميكنيم.

1- دوستي در قرآن، نوشته: ريشهري 2- دوستي و دوستان، نوشته: سيدهادي مدرسي ترجمه رضا شيخي و حميدرضا آژير 3- آئين دوستي، نوشته:ديل كارنگي 4- آئين دوست يابي در اسلام، نوشته: بابازده

1- سعي كنيد هميشه پيش از خواب مثانه خود را تخليه كنيد و شبها به خصوص غذايي سبك ميل كنيد.

2- هرگز شكم خود را بيش از حد معمول پر نكنيد بلكه تا چند لقمه ديگر كه جاي داريد دست بكشيد.

3- از پوشيدن لباسهاي تنگ و چسبان (به خصوص لباس زير چسب) اجتناب ورزيد.4- هرگز فكر گناه را به ذهن خود راه ندهيد و از تصور و تخيل امور جنسي و شهواني سخت پرهيز كنيد.

5- از خواندن، شنيدن، نگاه كردن به امور و تصاوير شهوتآفرين دوري كنيد. 6- از خوردن مواد غذايي محرك مانند: خرما، پياز، فلفل، تخممرغ و غذاهاي چرب اجتناب و يا به حداقل اكتفا نماييد. 7- از نگاه كردن و دستورزي به اندام جنسي خود پرهيز كنيد. 8- هرگز به رو نخوابيد.

9- هيچگاه تنها در يك مكان نباشيد تا فرصت و زمينه گناه از بين برود. 10- براي تخليه انرژي زايد بدن به طور منظم و زياد ورزش كنيد.

11- هيچگاه بيكار نباشيد و هميشه براي مشغول ساختن خود به فعاليتي مطلوب و مثبت برنامه داشته باشيد. 12- روزه مستحبي بگيريد و اگر قادر نيستيد، روزه تربيتي بگيريد يعني به كمترين مقدار غذا و كمحجمترين نوع غذاها اكتفا كنيد و وعده غذايي خود را كم كنيد.13- هرگز به نامحرم نگاه نكنيد، حتي اگر به ارتباط كلامي با آنها مجبور باشيد.

14- با جنس مخالف رفتار متكبرانه داشته باشيد، هرگز با روي باز و نرمي با آنها برخورد نكنيد.

15- هرگاه افكار جنسي به ذهن شما وارد شد خود را تنبيه كنيد. مثلاً با بستن يك كش به مچ دست خود و كشيدن و رها كردن آن به خود هشدار دهيد.

16- به بدي گناه و عواقب آن بيانديشيد و تا زماني كه به گناه آلوده نشدهايد بيشتر در فكر زيانهاي خطرات، آبروريزي و عقاب آن باشيد.17- هرگز از رحمت خدا مأيوس نباشيد.

18- به محض لغزش فوراً توبه كنيدو سعي كنيد كه ديگر تكرار نشود.

19- قرآن زياد بخوانيد و در معاني آيات آن تفكر كنيد.

20- در مجالس مذهبي، دعا و توسل و موعظه زياد شركت كنيد.

21- از كتبي كه جنبه موعظه و بيدارگري قلبي دارد بهره بگيريد و مقيد باشيد در روز چند ساعت به مطالعه اينگونه كتب بپردازيد. براي مثال مجموعه كتابهاي شهيد دستغيب توصيه ميشود به خصوص كتاب گناهان كبيره، قلب قرآن، ايمان، قلب سليم و معاد و.

22- اوقات فراغت خود را با مطالعه، ورزش، زيارت، عبادت و عيادت از نزديكان و... پر كنيد.

23- به معاد و قيامت فكر كنيد.

24- ذكر لاحول ولا قوة الا باللَّه را زياد بر زبان جاري سازيد.

25- عبادتهاي خود مانند نماز و روزه و... را صحيح و دقيق و در اول وقت انجام دهيد و در انجام هر چه كاملتر و بهتر نماز خود بكوشيد و در اين مورد از كتاب آدابالصلوة امام خميني بهره بگيريد

26- از محيطهاي آلوده، سخت دوري كنيد و بيشتر وقت خود را در كتابخانه بگذرانيد و بيعلت در خيابانهاي آلوده نباشيد.

حسين جان، براي رسيدن به هدف پاك و الهي خود لازم است با پيامدهاي اين عمل نيز بيشترآشنا شوي ازاينرو به برخي از پيامدهاي اين عمل زشت مجدداً اشاره ميكنيم:

الف) پيامدهاي جسماني:- ضعف بينايي و تاري چشم- تحليل رفتن قواي جسماني- عقيم شدن و نازايي- پيري زودرس- ضعف مفاصل- لرزش دست- چروك صورت و بي حالت شدن چهره.

ب) پيامدهاي روحي و رواني:- ضعف حافظه و حواسپرتي- اضطراب- انزوا و گوشهگيري- افسردگي- پرخاشگري و تند خويي بيذوقي و كمنشاط شدن- يأس از زندگي و آينده.

ج) عوارض اجتماعي:- انزواطلبي- ناسازگاري خانوادگي- بيميل شدن همسر- ناتواني در همسر داري و خانه داري- بيتوجه به اطرافيان حتي فرزندان- تمايل نداشتن به ازدواج- از بين رفتن عزت و پاكي و جايگاه اجتماعيو طرد شدن.

ضمنآرزوي حسن عافيت براي شما دوست عزيز، خواهشمنديم كه ما را از نتايج اجراي توصيهها مطلع سازيد تا در مراحل بعدي، مشاورههاي لازم را ارائه نماييم.

سخن آخر اين است كه اين دستورات وقتي نتيجه ميبخشد كه هر چه دقيقتر به آن عمل شود زمان نتيجه آن بستگي به شرايط و خصوصيات افراد دارد، ازاينرو پيگير زمان نتيجه نبايد بود فقط هم و غمّ صرف عمل به دستورات شود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.